Elevhestene i THOR

Vi har mange søde Ponyer og heste i Thorsø Rideklub
Se vores elevheste

Vores dejlige og søde elevheste i Thorsø rideklub

I Thorsø rideklub har vi 8 dejlige elevheste som bruges i vores undervisningstimer. Elevhestene har dagligt adgang til masser af foldtimer og græs i sommerperioden. Vi lægger vægt på at vores elevheste trives og fungerer godt i undervisningen. De passes derfor med korrekt fodring, smed, tandpleje, dyrlæge, kiropraktor, vaccination og ormekur.

Petur

Islænder

Petur er vores islænder på cirka 150 cm.
Han skælder sig noget ud af de andre heste fordi han har en ekstra gangart. Han kan nemlig tölte.
Vi synes det er fedt at vores elever også har mulighed for at prøve den islandske hest, og Petur er altid klar på en ridetur.
Han er en frisk hest, der godt kan lide at blive udfordret og synes nye ting er spændende.
Petur er ejet af Thorsø rideklub.

Maccoy

Maccoy er en af vores store heste på cirka 166 cm. Han er uddannet til de store hesteklasser og kan mange af de sjove øvelser.
Dog er han en stor og opmærksom hest, men gør alt han kan for at passe på sin rytter. Han kan både rides af små og store ryttere.
Maccoy er en lånehest.

Vanilla

Vanilla er en smart lille blandingspony på cirka 128 cm.
Hun er lille og hurtig, og elsker at springe!
Selvom hun er frisk og elsker at arbejde, kan hun også være helt modsat og den perfekte nybegynder pony!
Helt bestemt en perfekt all-around pony der aldrig siger nej.
Vanilla er en lånehest.

Joanna

Welsh Pony

Joanna er også en af vores mindre ponyer på lige omkring 132 cm.
Endnu en smart model, der har ja-hatten på og bare spiller med på legen.
Joanna er lånehest.

Delilah

Sort Fell Pony

Delilah er en kulsort Fell pony på cirka 140 cm.
Vi købte hende i 2022 hvor hun var ifolet og skulle derfor fole før vi kunne tage hende i brug.
Hun er en smule følsom og rides derfor for helt små signaler og lyde, men gør altid sit bedste for at give en god ridetur, og så elsker hun gulerødder.
Delilah er ejet af Thorsø rideklub.

Goldwind (Guldvind)

Goldwind er også en af vores store heste på omkring 170 cm.
Hun er en garvet dame der har prøvet en hel del, og er derfor også mega bare cool og rolig i næsten alle situationer. Selvom hun er høj og stor kan hun rides af helt små elever. Hun er det rarest væsen, alle elsker Goldwind.
Goldwind er en lånehest.

Gala

Gala er en af vores mindre ponyer på cirka 132 cm. Hun er en lille smart model som har ben i næsen og stor arbejdslyst. Hun elsker at stå og blive nusset på staldgangen og er altid klar på hygge.
Gala er en lånepony.

Kontakt Kamilla Nymand på tlf.nr. 22 81 47 46 for yderligere information, hvis du er interesseret i en halvpart .

michael-gertsens-murerfirma-aps-logo
groenagergaard-logo